Kom terug bij jezelf en geniet van natuurlijk leven in flow

woensdag, 07 februari 2018 11:10

Hoe ga jij om met jouw boosheid? - deel 2

Geschreven door
Beoordeel dit item
(0 stemmen)

Om je gevoel van boosheid te veranderen en te gebruiken als tool zijn 3 dingen die je kunt doen. Vandaag deel 2.

 

De volgende stap is een verbinding aangaan met anderen.

 

Wanneer jij alleen maar bezig bent met hoe slecht je je voelt, dan is het veel moeilijker om verbinding te maken met anderen. Maar op het moment dat jij liefdevolle aandacht aan anderen kan geven, maak je jouw dag en de dag van de ander een stuk je beter, al is het maar een glimlach. Een gesprek voeren is ook heel goed om te doen, maar dan wel 1 met je volle aandacht. Hoe doe je dat?

 

Hier 2 adviezen

  1. Leer te luisteren. Luister jij echt? Of kap je mensen af, probeer je het probleem direct op te lossen, het zo draaien dat het over jou gaat (dat overkwam mij laatst ook). Dan regeer je, in plaats van echt te luisteren naar wat de persoon tegenover je te vertellen heeft. Of het lijkt alsof je luistert, maar je bent er totaal niet mee bezig en je knikt afwezig ja en zegt ‘hm hm’.
  2. Als iemand echt naar je luistert, dan voel je je gehoord en echt gezien. Wees met alle aandacht bij de spreker, wees je bewust van je ademhaling om in het hier en nu te blijven. Raak je afgeleid, benoem het zo in je hoofd en verleg je aandacht weer naar de spreker. Oefen dit.

 

 

Woorden hebben kracht. 

Wees je bewust van wat je zegt en hoe je het zegt. Laat woorden vanuit liefde komen, vanuit je hart. Zeg ook echt wat je voelt. Als je frustratie voelt over de persoon met wie je in gesprek bent, zeg dan ook: ‘Zo, ik voel de irritatie in me opkomen terwijl we aan het praten zijn’. Niet op de persoon gericht, maar een ik-boodschap over hoe jij je voelt. In plaats van zeggen dat iemand een irritant persoon is. Je laat dan merken wat er vanbinnen speelt bij jou.

Dit heeft echt oefening nodig, het begin ligt in je aandacht hebben voor wat er innerlijk bij jou speelt terwijl je met iemand praat en dat uiten.

 

Hoe kun je dit oefenen?

Ga een gesprek aan met iemand, misschien je partner die thuiskomt na een dag werken. Spreek beide 90 seconden over een onderwerp, zet een timer. Dan even pauze en ervaar beide hoe het was om deze oefening te doen.

 

Een voorbeeld onderwerp: Waar word ik blij van?

 

Luisteraar:

  • Geef je volledige aandacht
  • Wees je zo nu en dan bewust van je lijf (ademhaling, handen, voeten), dan blijf je in het nu
  • Verslapt je aandacht, kom dan terug in het nu bij de spreker

 

Spreker:

  • Praat liefdevol vanuit je hart
  • Wees je zo nu en dan bewust van je lijf (ademhaling, handen, voeten), dan blijf je in het nu
  • Vertel tussendoor wat je voelt tijdens het praten

 

Binnenkort deel 3.

 

Hartegroet, Rilana

 

Ps. Heb jij met nieuwjaar ook goede voornemens gemaakt, waar je uiteindelijk niets mee gedaan hebt? Ik wel. Ik kan me daar heel erg aan storen bij mezelf, dat ik ze maak en er vervolgens niets mee doe, terwijl ik die intentie echt had. Herken je dat? Dat kan ook anders. Hoe? Dat laat ik je zien in de intentie 5-daagse die 16 februari met nieuwe maan begint. Doe je met mij mee?

Schrijf je >>hier<< in.

 

Pps. Ik ben finalist bij de FOTY Awards, dank zij een heleboel stemmen. Maar ik kan nog alle hulp gebruiken, want ik wil natuurlijk graag winnen. Wil je mij helpen? Dan schrijf een referentie over mij op de volgende site

Gelezen: 592 keer Laatst aangepast op woensdag, 07 februari 2018 11:19
Drs. Rilana Altena

LevensKrachtVerbinder, maanvrouw, verbinder, healer, natuurspiritueel, kennisdrager – en deler, authentiek, puur, daadkrachtig, groot inlevingsvermogen, liefdevol, vol passie en enthousiasme.

www.lunara.nl

Laat een reactie achter

Zorg ervoor dat alle vereiste gegevens ingevuld zijn, aangeduid met een asterisk (*). HTML code is niet toegestaan.